Erken Yaşta Okunması Gereken Kitaplar

ERKEN YAŞTA OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR NELERDİR?

ÇOCUK VE KİTAP
ERKEN YAŞTA OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR



'' 17 - 18 YAŞLARINIZDA MUTLAKA OKUMANIZ GEREKEN , UFKUNUZU AÇACAK KİTAPLAR .. ''




ERKEN YAŞTA EĞİTİMİN ÖNEMİ ..



Bu sözü bir çok yerde duydunuz bazen ailenizden bazen öğretmenlerinizden peki nedir bu eğitim ?Atalarımızın da dediği gibi ''Ağaç yaş iken eğilir.'' Bu yüzden okumaya ve öğrenmeye erken yaşta başlamamız çok önemli bir hale geliyor. 20 li yaşlarımızdan önce okuduğumuz kitaplar çoğunlukla zevkimizi geliştiren kitaplar oluyor . Hem okuma kültürümüz yerleşiyor hem de bundan sonraki dönemde hangi tarzda kitaplar okuyacağımızı şekillendiriyoruz..


 Çocuklar ailelerinden , arkadaş çevresinden gördükleri ile hayatlarına yön verirken neredeyse hiç bir ebeveyn evinde dolu dolu bir kütüphane ile ( KİTAPLIK DEĞİL ) onların karşılarına
çıkmıyor . Ancak zamanımızda ailemizin ya da arkadaş çevremizin önemi biraz daha azalmış durumda çünkü artık
İNTERNET ÇAĞINDAYIZ !!


İNTERNET ÇAĞI
ERKEN YAŞTA OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR 





İNTERNET ÇAĞINDA EĞİTİM ..



Artık günümüzde hepimizin evinde ya dizüstü ya telefon ya da tablet mevcut . Eğitim , okuma ve araştırma yapma eskisi kadar zor değil . Örneğin benim severek takip ettiğim Teke Tek Bilim programını ve Haluk Tatar  Hoca'yı sizlere  tavsiye ederim . Eğer doğru kullanmak istediğimiz zaman İnternet bize dev bir laboratuvar hizmeti sunuyor ..







BENİM KÜTÜPHANEM ..



 Ben daha çok romandan ziyade dini , siyasi , bilimsel , Tarihi kitaplara ilgi duyuyor ve onları tercih ediyorum. Daha çok altını çizerek , bilmediğim kelimeleri araştırarak , not tutarak ve bir çırpıda değil sindire sindire okumayı seviyorum . İncil'den  Tevrat'a ,
 Mesnevi'den  Mehmet Akif'e kadar bir çok kitabım mevcut ve bu kitapları da sizlere kesinlikle öneririm bu arada . 




OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR ..


İlk önce şunu belirtmek isterim ki özellikle bazı yazarları herkesin kesin okuması gerektiğini düşünüyorum . Bunlardan ilki Hasan Ali Yücel Klasikleri muazzam bir külliyat her kütüphanede bulunması gerekir .

Yine büyük Rus edebiyatının en önemli ismi 
Tolstoy kitapları sizin ufkunuzu açacak kitaplar arasında. Özellikle Çağdaş Edebiyat alanında benim çok değer verdiğim İhsan Oktay Anar'ın kitapları mutlaka ilginizi çekecektir. Siyasi olaylara meraklı iseniz Karl Marx'ın Das Kapital ve Komünist Manifesto kitapları ile Vedat Türkali'nin işçi sınıfını ve toplumsal hayatı içeren romanlarını okumanızı tavsiye edebilirim.




KİTAP AL ..


Yazımızda geçen kitapları almak için benimde çok sık kullandığım Amazon  , İdefix ve Kitap Yurdu gibi internet sitelerini kullanabilirsiniz ..






ERKEN YAŞTA OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR BAŞLIKLI YAZIMIN SONUNA GELDİK. OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ..



Yorumlar