Orhan Pamuk Nobel Edebiyat Ödülü'nü Nasıl Aldı ?

ÇAĞDAŞ EDEBİYAT DALINDA BÜYÜK SES GETİRMİŞ

'' NOBEL ÖDÜLLÜ YAZAR ORHAN PAMUK KİMDİR ? ''






Orhan Pamuk
- Orhan Pamuk - 

'' BATI İLE DOĞUYU BULUŞTURAN VE ÇAĞDAŞ ROMANCILIKTA BİR DEVRİM YARATAN ORHAN PAMUK KİMDİR ? ''








            Bu ülkede çok okunup çok da saldırıya uğrayan ve bunu çok da dile getirmeyen naif kişiliğe sahip ender yazarlarımızdan bir tanesidir kendisi..



1952 yılında
İstanbul'da doğan Yazar Yazmaya olan sevdasını saatlerce odamda yalnız kalarak yazmayı seviyorum diyerek ifade ederken, eserleri 47 dile çevrildi. Ancak verdiği bazı demeçler yüzünden Ülkede, Sözleri ile mi ? yoksa Yazdıkları ile mi ? ödülü aldı sorularını ve tartışmasını başlattı..

 70 li yıllarda başladığı edebiyat serüvenine günümüzde de devam eden yazar , Post modern roman türünün ülkemizdeki en başarılı yazarlarından biri olarak kabul edilmekte..

 1982 yılında yayınladığı ilk kitabı olan '' Cevdet Bey ve Oğulları '' sadece bir yıl sonra Orhan Kemal Roman Ödülü'nü almıştır. Ayrıca yazarın 2008 yılında çıkan Masumiyet Müzesi kitabı yine kendi çabaları ile topladığı nesneleri  müze kurarak sergilemeye başladı. ( Müze hakkında daha fazla bilgi almak için; https://tr.masumiyetmuzesi.org/ )


 Yazarın Roman , Anı , Senaryo Ve Seçmeler türünde verdiği bir çok eseri bulunmaktadır . Osmanlı döneminden günümüz Türkiye'sine yaptığı yolculuklarda , Aşk , Cinsellik gibi konulara ustaca değinen yazar 2006 tarihinde Akademinin '' Kentinin melankolik ruhunun izlerini sürerken kültürlerin birbiriyle çatışması ve örülmesi için yeni simgeler bulan Orhan Pamuk'a verilmiştir . '' cümlesiyle
Nobel Edebiyat Ödülü'nü almıştır.


BENİM ADIM KIRMIZI KİTABI
- Benim adım Kırmızı Kitabı -



- BENİM ADIM KIRMIZI KONUSU -




Bu kitap Orhan Pamuk 'un 1998 yılında ilk baskısı yapılan kitabı. Dünya çapında çok okunan ve ödül alan bu kitap , Okuduğum Orhan Pamuk eserleri arasında Masumiyet Müzesi ile beraber beni en çok etkileyen kitap oldu..


 Gelelim Kitabın Konusuna Bu kitap ağırlıklı olarak Cinayet , Aşk ve Tarih üzerine yazılmış bir Roman .  1591 yılında Osmanlı döneminde geçtiği için o dönemin yapısından da öğeler taşıyan bir kitap..


 Özellikle unutulmaya yüz tutmuş Sanat dallarından Minyatür hakkında bilgiler veren kitapta Padişahın emriyle Nakkaşlara bir kitap hazırlama görevi verilir . Nakkaş Başı Enişte tarafından organize edilen toplantılar yapılır ve onun kızı  ve kocası savaştan dönememiş bir kadın olan Şeküre , evlerine toplanan Nakkaşlardan kendisine eş bakar . Padişahın amacı nakkaşlık ile igili detaylı bir kitap hazırlattırarak Venedik sultanına karşı güç göstermek ve dostluklarını sağlamaktır. Bu arada kitap 59 bölümden oluşmakta ve 31 . Bölümü Benim Adım Kırmızı adlı bölümden oluşuyor. Okumanızı Şiddetle Tavsiye ettiğim bu romanı almak için 
İDEFİX sitesine gidebilirsiniz. 





            






NOBEL ÖDÜLLÜ YAZAR ORHAN PAMUK KİMDİR ? ADLI YAZIMIN SONUNA GELDİK OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER DİĞER YAZILARIMI DA OKUMANIZI ÖNERİRİM.



Yorumlar